Jól tudtam, hogy nagy, nagy bánatja volt. Nem láttam mégse bájosabb mosolyt. Faggattam, kértem: Nos, mi b 13856 Kávészünet: Éjszaka Alszik a szív és alszik a szívben az aggodalom, alszik a pókháló közelében a légy a falon. Csönd van a házban, az éber egér se kapargál, alszik a kert, a faág, a fatörzsben a hark 13073 Kávészünet: Mama Már egy hete csak a mamára gondolok mindíg, meg-megállva. Nyikorgó kosárral ölében, ment a padlásra, ment serényen. Én még őszinte ember voltam, ordítottam, toporzékoltam. Hagyj 10244 Kávészünet: Pocakos lány Pilóta keksz, csokis perec; Pocakos lány, mondd mit szeretsz! Körömpörkölt, hamburger, Pocakos lánynak más nem kell. Pocakos lány, ott vársz rám Pocakos lány, a cukrásznál Csokis 9403 Kávészünet: Párizsban járt az ősz Párisba tegnap beszökött az Ősz. Szent Mihály útján suhant nesztelen, Kánikulában, halk lombok alatt S találkozott velem. Ballagtam éppen a Szajna felé S égtek lelkemben kis rőzse 9321 Kávészünet: Keresek valakit Tele vágyakkal zokog a lelkem Szerető szívre sohase leltem, Zokog a lelkem.
A Lindenbaum-házak részlete, a Levegő szimbólumaivalMunkáik közül korábban már többet is bemutattunk, így a Nyugati felüljáró árnyékában elvesző, ipart a szecesszióval ötvöző Meiszner-ház (1896-1897), a város első szecessziós lakóházai, a ma felemás képet nyújtó, színpompás Lindenbaum-házak, valamint a város legkeskenyebb, alig nyolc lépés széles lakóépülete, a Mandl-ház (1898). A Mandl-házA két tervező épületei a XX. század első évtizedében még színesebbé formálhatták volna a helyenként Zsolnay-kerámiákkal pöttyözött városszövetet, 1902-ben azonban Spiegel elvei gyökeresen megváltoztak. A művészettörténész Lyka Károly szerkesztette Művészet című folyóirat második számában így írt erről, mintegy tévútnak nevezve addigi munkáit: A modern építőművészet és a budapesti bérházak (részlet) "A homlokzat csak akkor lehet szép, ha mindenekelőtt világosan elárulja, hogy mi van mögötte. De mit áruljon el, ha nincs mögötte semmi? Hogy mégis mondjon valamit a nagy homlokfal, a tervezők kénytelenek voltak azt mindenféle diszítménnyel telerakni.
Tizenegy új dal Paizs Miklós Sicratman és Müller Péter Sziámi szövegeivel, a korábbitól eltérő, kevésbé nyers, de szigorúbb hangzásvilággal – ezek a főbb jellemzői az Üllői Úti Fuck új, Fordított világ című albumának. Szánt Fasziéknak új, sorban nyolcadik nagylemeze először az Indexen hallgatható. Szántó Fasziról és az Üllői Úti Fuckról – az Index tavaszi születésnapi bulijának egyik fellépőjéről – valószínűleg bárkinek az Esküvő című dal ugrik be. A már több mint húszéves szám azért is rögzülhetett a köztudatban olyan erősen, mert a Fuck fennállása első harminc évében mindössze három nagylemezt adott ki. Igaz, az Esküvő mellett más számuk nem is tudta áttörni az underground és a mainstream közötti falat, amikor például pár éve egy alföldi kisvárosban, egy szórakozóhelyen felismertem, hogy egy félig-meddig hobbizenekar az I love you című számukat játssza, a gitárossal örök barátságot fogadtunk, mert pályafutásuk során kábé az első vendég voltam azon a helyen, aki az és vele a massachusetsem sornál felkiáltott, hogy ez a Fuck.
• 2012. október 21. Az ég legyen tivéletek, Üllői-úti fák. Borítsa lombos fejetekszagos, virágos fergeteg, ezer fehér virág. Ti adtatok kedvet, tusát, ti voltatok az ifjuság, Másoknak is így nyíljatok, Szívják az édes illatot, a balzsamost, az altatót az est óráin át. Ne lássák a bú ciprusát, higgyék, örök az ifjuság, Haldoklik a sárgult határ, Nyugszik a kedvem napja már, a szél busan dúdolva jár, s megöl minden csirát. Hova repül az ifjuság? Feleljetek, bús lombu fák, Üllői-úti fák.
A dekadens halálszemlélet tükrözői a bú ciprusa,, búsan dalolva, haldoklik a sárgult határ" glosszémák. Meghatározó, alapvető stíluseszközök a megszemélyesítések, metaforák, melyek a tavaszi és őszi képnek megfelelően ellentétesek. lombos fejetek szagos virágos fergeteg ezer fehér virág édes illat adtatok kedvét, tusát bús lombú fák bú ciprusa haldoklik a sárgult határ megöl minden csírát búsan jár(ó) szél nyugszik a kedvem napja A költeményben az igealakok is szervező erejűek. A 14 igealak közül 7 kijelentő és 7 felszólító, a másodikban a kijelentő módúak vannak többségben. A felszólító módúak a tavaszi kép stílusalakítói, s a költő ifjúság utáni vágyakozását fejezik ki. A' kijelentő módúak egyrészt a múlt utáni nosztalgiát, másrészt a sivár jelen, az ősz, halál, elmúlás dekadens szomorúságát idézik. Az igealakok ilyen mesteri megoszlása a szövegszervező elvnek, az ellentétnek is megfelel, valamint a versritmus alakításában is döntő hatású. A versszakok építkezésében is ilyen arányosság figyelhető meg.